صبر و بصر

لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین.فستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین

صبر و بصر

لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین.فستجبنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجی المومنین

پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
آخرین نظرات

نظم

شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


بالاخره اسباب کشی تمام شد.

خسته شدم.

خدا رو شکر تمام شد و وسایل هم چیده شد.


خیلی طول کشید تا تمام شد.چون موقع باز کردن وسایل رو تک تک کردم و هر چیزی که نیاز نبود رو به کسی بخشیدم و هر آنچه که از بین رفته بود رو جدا کرده و انداختم.

وسایل رو مرتب و طبقه بندی کردم.

زندگی روزانه شروع شد و شاید همه چیز عادی به نظر بیاد اما الان که به راحتی توی خونه از هرچیزی استفاده میکنم،میبینم چه قدر این نظم و ترتیب در این راحتی و آرامش موثره.

شاید در حالت عادی به چشم نیاد ولی اگر کمی بی نظمی ایجاد بشه،اونوقت متوجه بشیم که نظم چه قدر در آرامش و پیش بردن زندگی موثر بوده.

در نظام هستی هم وضع به همین منواله.

کل هستی بر پایه نظم و قانون و هدف خلق شده.

از بدن خودمون گرفته تا روابطی که در کل هستی وجود داره همه نظام مندند.

فرض کنیم یک ویروس وارد بدن شده باشه.در اینجا بدن سیستم دفاعی خودش رو فعال کرده و با ویروس مورد نظر میجنگه و از صحنه بیرونش میکنه.

این اتفاق در بدن انسان بسیار زیاد رخ میده.

حالا فرض کنیم این نظم فقط در یک مورد وجود نداشته باشه و در فردی،سلولهایی که باید به ویروس مورد نظر حمله ور بشن به سلولهایی که وظیفه ایمنی رو دارن،حمله کنن.

خب همین مورد کوچک باعث خطرات جدی برای فرد شده و بدترین بیماریها رو برای اون فرد رقم میزنه.

این یک مثال کوچک بود.نظم در عالم خلقت در تمام موجودات خلق شده اعم از انسان و حیوان و جمادات و روابط بین همه اونها وجود داره و این نظم باعث ادامه حیات در کل هستی گردیده.


حتی برای کوبیدن یک میخ به دیوار هم نیاز به نظم و قانون نظام مند هست.حالا تصور کنید کل این هستی با چه نظمی اداره میشه تا من انسان بتونم یک زندگی و حیات بر روی زمین داشته باشم.

این نعمت بزرگی هست که خدا به ما داده ولی هر روز داریم نفس میکشیم و زندگی میکنیم و برامون عادی شده و شاید هیچ وقت بهش فکر هم نمیکنیم چه رسد که بابتش تشکر کنیم که خداوند متعال میفرمایند:قلیل من عبادی الشکور(سبا ۱۳)عده کمی از بندگانم شکر کزارند.




موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۰
فاطمه ***

نظرات  (۴)

۲۰ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۳۸ ♥سرباز شیعه♥
چه عجب بالاخره پست شمارو هم دیدیم

خدا رو شکر تمام شد

رحمت خدا بر زندگی شما
پاسخ:
سلام
ممنون.

بله الحمدلله تمام شد.
اگر درست متوجه شده باشم باید بگم:
خونه ی جدید مبارک:)
پاسخ:
سلام
بله کاملا درست متوجه شدید.

متشکرم :)
۲۱ شهریور ۹۵ ، ۲۳:۳۵ سید مهدی عاشق علی
سلام
مفید و زیبا بود. متشکرم و عیدتون مبارک
پاسخ:
سلام
ممنون
عید قربان با تاخیر و عید غدیر مبارک
با وجود اینکه بستتون بزرگ بود ولی عالی بود
پاسخ:
ممنون که وقت گذاشتید و خوندید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی